Hvordan gi Connect HRM support tilgang til ditt Visma.net miljø i en begrenset periode

I noen tilfeller har vi behov for tilgang til ditt Visma.net miljø for å kunne bistå deg med å løse en supportsak eller lignende. Du kan derfor gi en bestemt Connect HRM konsulent tilgang i en begrenset periode. Når tilgangen utløper, mister supportkonsulenten automatisk tilgang til ditt Visma.net miljø. På denne måten slipper du å fjerne tilgangen igjen når saken er løst, og kan forsikre deg om at kun de du ønsker har tilgang til ditt Visma.net miljø.

Gå til Admin | Brukerstøtte | Brukerstøtte, kontakter | Connect HRM AS brukerstøtte, kontakter.

I feltet Navn kan du søke etter navnet på konsulenten som skal bistå deg i saken. E-postadressen til konsulenten du søker opp vil også vises, slik at du kan forsikre deg om at det kun er en konkret ansatt i Connect HRM som får tilgang. E-postadressen skal alltid inneholde @connecthrm.no.

Trykk på bildet for å gjøre det større

NB! ​Denne epost-adressen kan ikke brukes til å kontakte support.

Klikk​ ​i feltet under Tilgangstype​ (på linjen med supportkonsulenten). Tilgangstypen Support​ vil da dukke opp. Det tildeles automatisk en sluttdato, overstyr denne til-datoen, sett denne en uke frem i tid for tilgangen.

Trykk på bildet for å gjøre det større

Merk! Vi gjør det vi kan for at saken skal løses raskest mulig, men i noen tilfeller trenger vi mer tid. Vi anbefaler derfor at til-datoen settes en uke frem i tid slik at vi har tilstrekkelig tid til å undersøke saken.

Klikk Lagre​ ​(nederst til høyre).

Trykk på bildet for å gjøre det større

Gi beskjed på supportsaken du har med Connect HRM at du har gitt konsulenten supporttilgang til Visma.net. Dette gjør at han kan sette nødvendige roller på det aktuelle firmaet for å undersøke saken (f.eks Visma.net Payroll Administrator og/eller Expense Company Administrator).

Merk! Når til-datoen for tilgangen er passert, vil supportkonsulenten miste tilgang til firmaet automatisk. Du kan også når som helst fjerne tilgangen om du ønsker ved å gå til samme menyvalg, søke opp konsulenten på nytt og klikke i feltet Tilgangstype slik at rollen «Support» fjernes.

Hva kan vi hjelpe deg med?